Serviceeftersyn og kvalitetssikring

 

Mange virksomheder gennemfører stadig serviceeftersyn ved at udfylde lister i hånden og dernæst scanne dem ind, men heldigvis findes der en mere moderne og effektiv metode, der optimerer arbejdsgangene i virksomheder, der gennemfører serviceeftersyn på daglig basis.

iKontrol er en digital løsning, der hjælper virksomheder til nemmere serviceeftersyn og en smartere kvalitetssikring. iKontrol er skabt til at håndtere fleksibilitet på tværs af brancher, og listen over forskelligartede virksomheder, der anvender systemet, er derfor lang. Marius Pedersen, Faldsikring.nu og FLEX1ONE er blot eksempler på virksomheder, der har implementeret systemet, og som sparer tid og penge i forbindelse med serviceeftersyn og kvalitetssikring.

Eftersyn - serviceeftersyn - iKontrol - digital kvalitetssikring

Opret materiel, tilknyt tjeklister og gennemfør serviceeftersyn vha. QR-koder

iKontrol giver mulighed for at oprette materiel, tilknytte relevante tjeklister hertil og gennemføre serviceeftersyn ved hjælp af QR-koder. Disse koder sikrer, at medarbejderens eftersyn registreres på det korrekte materiel og dermed korrekte lister, og at den udførte servicerapport bliver gemt på den rigtige kunde – da alt dette er koblet op på QR-koden. Systemet er fleksibelt, og man kan derfor opsætte individuelle kontrolskemaer og tjeklister samt definere, hvad der skal kontrolleres ved et serviceeftersyn, og om der skal tages fotos i samme omgang.

iKontrol til serviceeftersyn

iKontrol består af et administrationssystem og en app; administrationssystemet anvendes af kontormedarbejderen, som kan oprette materiel, tilknytte tjeklister og trække relevante rapporter, imens app’en anvendes af manden i marken til afkrydsning af tjeklister. iKontrol muliggør desuden central styring af kontrolskemaer, materiel og tjeklister, og det er derfor nemt at gennemføre ændringer hos alle medarbejdere på én gang, hvor man før i tiden skulle ændre hver enkelt tjekliste manuelt.

iKontrol - digital kvalitetssikring
FLEX1ONE - iKontrol - serviceeftersyn

FLEX1ONE

For FLEX1ONE, der leverer lifte og maskiner til autoværksteder, er tjeklister vigtige i arbejdet mod at ensarte kvaliteten, og de anvender derfor iKontrol til systematisk kvalitetssikring. De bruger blandt andet iKontrol til at dokumentere udført arbejde ved hjælp af tjeklister, kontrolskemaer og fotodokumentation. Det har betydet, at arbejdsgangene er blevet effektiviserede, og processerne omkring serviceeftersyn og akutopgaver mere fleksible.
faldsikring.nu - iKontrol - serviceeftersyn

Faldsikring.nu

Faldsikring.nu bruger iKontrol til nemmere serviceeftersyn af faldsikringsløsninger og til smartere kvalitetssikring. Faldsikring.nu har – indtil nu – gennemført eftersyn ved hjælp af papir og blyant, men med iKontrols digitale løsning får virksomheden en mere effektiv håndtering af lovpligtige, årlige serviceeftersyn, og de spares således for en masse penge og besvær. Derudover har Faldsikring.nu, samt alle øvrige iKontrol kunder, mulighed for at give deres kunder direkte adgang til servicerapporter via. iKontrols kundeportal, hvilket er et værdsat element.
dokumenthåndtering - iKontrol - digital kvalitetssikring

Hold overblikket over serviceeftersyn med iKontrol

For virksomheder, der gennemfører årlige serviceeftersyn, kan det være svært at holde det forkromede overblik over, hvornår det næste eftersyn skal gennemføres. iKontrol er ligeledes behjælpelig i dette led af processen, idet systemet, efter endt eftersyn, planlægger et nyt eftersyn på samme materiel.

Via. administrationssystemet er det muligt dele relevante dokumenter såsom procedurebeskrivelser og tegninger (med overblik over bygninger) med medarbejdere i marken, som kan tilgå disse via. app’en. Derudover kan man lave markeringer på plantegninger, landkort og lister, så medarbejderne altid kan se, hvor hvert enkelt materiel er placeret. Hvis der er tale om eftersyn af brandhaner, der er placeret ude i landskabet, kan man med iKontrol markere disse på et landkort og dermed lette arbejdet for ham/hende, der gennemfører eftersynet.

Dokumenter og tegninger

Slut med tunge mapper og papirer i stakkevis på byggepladsen. iKontrols digitale løsning samler dine dokumenter og tegninger på én server, som kan tilgås af relevante fagentreprenører på projektet. Det er desuden muligt at gøre specifikke dokumenter tilgængelig offline, så du altid kan finde lovpligtige dokumenter omkring sikkerhed samt gravetilladelser og procedurebeskrivelser frem, når du er på arbejde – selv uden internetforbindelse.

iKontrol overskueliggør altså dokumentation, kvalitetssikring og opgavestyring på én gang, samtidig med at arbejdsgangene bliver effektiviserede igennem den digitale model.

serviceeftersyn - iKontrol - digital kvalitetssikring
serviceeftersyn - iKontrol - digital kvalitetssikring

Brugervenligt system med store besparelser

Med iKontrol kan virksomheder, der gennemfører serviceeftersyn og kvalitetssikring, vinke farvel til lange og bøvlede arbejdsrutiner. Systemet optimerer arbejdsgangene enhver virksomhed, og det giver en mere effektiv gennemførelse af de enkelte eftersyn og det administrative opfølgningsarbejde. Sønderborg Brand & Redning sparer en halv time ved hvert eftersyn, og de er derfor glade brugere af iKontrol.

Det kan være svært at overbevise medarbejdere i en organisation om, at der skal implementeres nye systemer, og nogle vil formentlige hæfte sig ved, at den gamle metode fungerer fint. Men hvorfor nøjes med fint, når det kan blive endnu bedre? iKontrol systemet er ikke kun tidsbesparende, men også brugervenligt. Systemet er overskueligt, og det er nemt for alle at tilgå og arbejde i. Derudover er driftsikkerheden i top, idet app’en fungerer 100% offline. Man er derfor ikke afhængig af internetforbindelse ved gennemførelse af eftersyn, herunder afkrydsning af tjeklister, og fotodokumentation.

Vil du høre mere om, hvordan iKontrol understøtter dit byggeri?

Vores rådgivere er klar til at tage en uforpligtende snak med dig, så tøv ikke om at kontakte os herunder.

+45 7060 5855

salg@ikontrol.dk

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.