INTEGRATION

STANDARD INTEGRATIONER

iKontrol og Intempus har valgt at integrere, og dette betyder en forbedret brugeroplevelse for vores kunder. En integration mellem iKontrol og Intempus betyder, at projektoprettelsen er 100% automatiseret de to systemer imellem, og arbejdsgangene bliver således effektiviserede.

Læs mere her >>

Med integrationen mellem iKontrol og e-conomic slipper du for dobbelt sagsoprettelse, hvilket er en klar fordel, da det kan virke generende at oprette projekter i flere forskellige systemer. Manuel oprettelse og indtastning er tidskrævende, og det øger desuden risikoen for fejl. 

Læs mere her >>

En integration mellem iKontrol og Gulvbranchen betyder, at du nu kan generere GVK-certifikater direkte fra iKontrol-systemet. Samarbejdet giver dig en mere effektiv arbejdsdag, fordi dit arbejde færdiggøres ude ved kunden, og du slipper således for lange, bøvlede arbejdsrutiner. 

Læs mere her >>

SPECIAL INTEGRATIONER

API-integration mellem iKontrol og virksomhed

Som kunde hos iKontrol har du endvidere mulighed for at udveksle data mellem iKontrol og din virksomheds ERP-, økonomi- eller dokumenthåndteringssystem. Ønsker du at integrere iKontrol med et eksisterende system i jeres virksomhed, skal du blot have adgang til det API, der ligger bag iKontrol. Herigennem kan dine it-folk bygge den integration, der giver mening for jer.

 

Et stadig stigende antal kunder vælger at integrere med iKontrol. Eksempler på nogle af de systemer, som iKontrol har integreret med, er Navision, Sharepoint og SalesForce. Vi har også kunder, der har integreret iKontrol med deres ”hjemmebyggede” systemer. Hvilken integration du har brug for, afhænger af virksomhedens opbygning og behov. Nogle af vores kunder arbejder eksempelvis på en lang række småsager, og for disse kunder er den dobbelte sagsoprettelse tidskrævende og dermed et punkt, de ønsker at optimere.

 

Ønsker du at vide mere om integrationer, er du altid velkommen til at kontakte os eller ringe på 7060 6055. Du kan også læse vores artikel om integrationer for at blive klogere på, hvilke fordele vores kunde, Contiga Tinglev, har opnået.

 

Herunder kan du se eksempler på, hvordan vores kunder anvender iKontrol i samspil med egne systemer.

Malmos har fået lavet en integration mellem deres intranet og iKontrols API. Dette betyder, at de projekter, som oprettes i Malmos’ intranet, automatisk oprettes i iKontrol med foruddefinerede kontrolskemaer og planer. Integrationen mellem intrasystemet og iKontrol letter arbejdsgangene og den administrative byrde i virksomheden. Læs mere om integrationen her.

Contiga Tinglev, der producerer betonelementer til byggeri, har fået lavet en integrationsløsning mellem iKontrol og deres Data Warehouse. Virksomheden får mulighed for at modulere data, samtidig med at de kan samle alle deres data i ét system. Dette minimerer risikoen for dataredundans samt letter dagligdagen for medarbejderne hos Contiga Tinglev.

Lind & Risør anvender iKontrol til digital kvalitetssikring. De har fået bygget en integration mellem iKontrols API og deres eget system, der gør det nemt at udføre kvalitetssikring – hurtigt og nemt. Når en sag bliver oprettet i deres system, bliver den automatisk oprettet i iKontrol. Dette sparer virksomheden for en masse tid, samtidig med at det mindsker forekomsten af fejl.

OKNygaard, Danmarks største anlægsgartner, bruger iKontrol til opgavestyring og kvalitetssikring. Virksomheden har blandt andet en rammeaftale med DSB, og i denne forbindelse er der en masse koordinering og opgavestyring. Til dette formål har OKNygaard fået bygget en integration mellem iKontrol og deres eget ERP-system. Integrationen de to systemer imellem udgør en let og enkel kommunikationsplatform, hvor OKNygaard kan fotodokumentere og føre dialog med DSB.

Vica, der producerer pavilloner, udestuer og orangerier, har fået bygget en integrationsløsning mellem iKontrol og C5 – det system, som virksomheden anvender til projektstyring. Når et projekt bliver oprettet i Vicas system, bliver det automatisk oprettet i iKontrol, og kontrolplaner og dokumenter bliver således tilgængelige fra begge systemer. Denne integrationsløsning sparer Vica for en masse tid og administrationsomkostninger, samtidig med at integrationen minimerer risikoen for fejl.