HOLD STYR PÅ EKSTRAARBEJDE MED DIGITALE AFTALESEDLER

Undgå at miste rigtig mange penge på ekstraarbejde på grund af manglende registreringer eller mangelfuld dokumentation mellem dig og bygherren.

Digitalisér aftalesedler med iKontrol og hav historikken samlet ét sted

Har du som mange andre entreprenører og håndværkere fornemmelsen af, at gå glip af rigtig mange penge, fordi du:

  • Ikke får al ekstraarbejde registreret
  • Mangler dokumentation på det udførte ekstraarbejde
  • Mangler skriftlig accept af ekstraarbejdet

Rigtig meget ekstraarbejde bliver ikke registreret og sendt til godkendelse grundet travlhed. Dette skyldes oftest en travl hverdag, hvor du har mange forskellige opgaver på en dag, og dermed risikerer du at glemme registreringen af det ekstraarbejde, som du har lavet i løbet af dagen.

Dette kan du nu løse, ved at anvende iKontrols modul til registrering af ekstraarbejde. Dette gøres digitalt i vores modul til aftalesedler.

Fordele ved at bruge iKontrol til aftalesedler er:

  • Registrer ekstraarbejde direkte i iKontrol
  • Dokumentation via billeder
  • Angiv pris for ekstraarbejde
  • Aftaleseddel laves direkte i systemet
  • Send aftaleseddel digitalt til bygherre/kunde
  • Bygherre kan godkende direkte i iKontrol
  • Alle aftalesedler samlet ét sted
  • Se statistik fra registrering af ekstraarbejde til afsluttet

Kontakt os allerede i dag og få et uforpligtende besøg af en konsulent.

Om ekstraarbejde og aftalesedler

Det står klart i AB92 og ikke mindst i de nye AB18 regler, at opstår nødvendigheden for ekstraarbejder, så skal dette oplyses til bygherren hurtigst muligt.

Du har derfor pligt til at oplyse følgende til bygherren:

  • Gøre opmærksom på uforudsete forhold, der kan hindre eller vanskeliggøre arbejdets udførelse eller medføre tab for bygherren
  • Udspecificere antal timer der er anvendt
  • Hvilke materialer der er indkøbt til ekstraarbejde
  • Inden for rimelige tidsrammer oplyse bygherre om nødvendige ændringer

Aftalesedler

Som udgangspunkt skal bygherre altid godkende ekstraarbejde med underskrift. Dette gøres via såkaldte aftalesedler og på den enkelte aftaleseddel, skal der oplyses de punkter som er nævnt herover.

DIGITALE AFTALESEDLER BLIVER IKKE NEMMERE

Med iKontrol er det nemt at oprette og afsende aftalesedler til godkendelse hos bygherren.

null

Opret aftaleseddel i iKontrol

Du åbner iKontrol og udfylder al relevant information inklusiv fotodokumentation af det ekstraarbejde der skal foretages.
null

Send til bygherre for godkendelse

Alle dine informationer sendes fra iKontrol til bygherre inklusiv billeder.
null

Bygherre gennemgår aftaleseddel

Aftalesedlen gennemgås af bygherre og opstår der spørgsmål kommunikeres disse tilbage til dig direkte i iKontrol.
null

Modtag notifikation efter godkendelse

Bygherren kan godkende aftaleseddel direkte i iKontrol, som dokumentation på aftalen for dit ekstraarbejde.
null

Klar til fakturering

Når alle godkendelser er i hus, kan der sendes besked til din bogholder eller økonomisystem således der kan sendes en faktura på det udførte arbejde.

Dét eneste sted til al din korrespondance

Al kommunikation mellem dig og bygherre findes i iKontrol. Du slipper dermed for at skulle bruge tid på at bladre diverse mails igennem for at finde historikken frem. Du sparer dermed tid, og du kan fokusere på dit arbejde.

Vil du høre mere om Digital aftalesedler?

Vores konsulenter er klar til at tage en uforpligtende snak med dig, så tøv ikke med at kontakte os.

+45 7060 5855

kontakt@ikontrol.dk

Skal vi kontakte dig? – Udfyld formularen herunder og du hører fra os inden for 1 hverdag.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.