Anvend iKontrol til håndtering af arbejdsmiljøopgaver i hverdagen

Arbejdsmiljøopgaver er vigtige på arbejdspladsen, men har du siddet med denne type opgaver, ved du sikkert, at man skal holde tungen lige i munden for at holde styr på regler, processer og dokumentation.

 

Der stilles høje krav, både ift. håndtering af data samt fysisk og psykisk arbejdsmiljø, som skal overholdes – og dokumenteres! Denne proces behøver dog ikke være så langhåret, som den indimellem kan føles.

null

Opbevaring af lovpligtige dokumenter

Med iKontrol kan du strukturere og opbevare dine dokumenter sikkert og nemt tilgængelige. Dokumenterne uploades i systemet, og du kan opbygge en mappestruktur, der gør det nemt at holde overblikket.

Du har den fulde kontrol over, hvem der har adgang til hvilke dokumenter. I systemet kan du give dine medarbejdere adgang til relevante mapper, som de nemt kan tilgå direkte i app’en.

Eksempler på dokumenter du kan opbevare i iKontrol

  • Telefonlister til pårørende
  • Vejledning til at anmelde en arbejdsulykke
  • Brugsanvisninger og datablade
  • APV og Handleplan
  • Nyhedsbreve
  • … og meget mere
null

Arbejdsmiljøuddannelse og certifikater

Arbejder du i en større virksomhed, kan du måske nikke genkendende til, at det kan være svært at holde styr på hvem i organisationen, der har en lovpligtig arbejdsmiljøuddannelse og diverse certifikater. Men iKontrol kan du nemt oprette en specifik faggruppe til dette formål og tilknytte de relevante brugere. Det giver dig et samlet overblik.

null

Lovpligtige eftersyn

Hold overblik

Med iKontrol har du overblik over alment vedligehold samt lovpligtige eftersyn af fx stiger, stilladser og elværktøj. Den enkelte medarbejder bliver mindet om, hvornår det er tid til at lave det årlige eftersyn og en opdateret tjekliste sikrer, at de kommer omkring det væsentlige.

 

Opdaterede oplysninger

Ved at anvende iKontrol, undgår du at skulle sende ændringer til tjeklister ud til den enkelte medarbejder, og medarbejderen skal ikke huske på at printe den nyeste version. Det hele findes opdateret i app’en. Dette sparer tid og forebygger, at der laves eftersyn ud fra forældede tjeklister.

 

Historik og eftersynsrapport

Al registrering og eftersyn sker via den mobile app, og opdateringer og ændringer træder i kraft med det samme. Det hele bliver journaliseret, så du altid kan finde din eftersynshistorik i systemet. Dette betyder også, at du med et enkelt klik har en eftersynsrapport klar, når der er kontrolbesøg.

 

Læs mere om vores modul til eftersyn her.

null

Sikkerhedsrundering

I bygge- og anlægsbranchen er der stor fokus på arbejdsmiljø, da det er i denne branche en stor del af arbejdsulykker på danske arbejdspladser sker. Der stilles mange lovmæssige krav, der skal højne sikkerheden og arbejdsmiljøet. Et af kravene er, at der skal gennemføres sikkerhedsrunderinger for at forebygge arbejdsulykker.

Mønsterrundering

I iKontrol kan du lave sikkerhedsrunderinger i modulet Mønsterrundering. Her kan du selv oprette de tjeklister, du ønsker skal danne grundlag for din sikkerhedsrundering. Du bestemmer, hvordan dine svar skal valideres. Du kan eksempelvis give dine svar farvekoder, der indikerer hvorvidt sikkerheden lever op til standarten.

I app’en har du alle informationer og tjeklister lige ved hånden, når du skal udføre din sikkerhedsrundering. Er der brug for at dokumentere med billeder, gøres dette også nemt direkte på din tablet eller telefon og knyttes til den aktuelle rundering.

 

Generér rapport

Efter sikkerhedsrunderingen kan du generere en rapport, hvor alle relevante oplysninger, farvekoder, anmærkninger og eventuelle billeder er samlet i en liste.

 

Læs mere om vores modul til mønsterrundering her.

Vil du høre mere om, hvordan iKontrol kan hjælpe dig til at håndtere arbejdsmiljøopgaver?

Vores rådgivere er klar til at tage en uforpligtende snak med dig, så tøv ikke om at kontakte os herunder.

+45 7060 5855

salg@ikontrol.dk

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.